Elke keer is het weer een uitdaging

HET VERHAAL VAN KARIN SCHOLTE op reimer

Karin Scholte op Reimer is sinds 2009 lid bij Golfclub Zwolle. Ze begon aarzelend, dat wel. Maar nu is ze compleet om. Heel wat golfjaren verder vertelt ze over haar liefde voor het spel en haar betrokkenheid bij Golfclub Zwolle.

Ook golfen in Zwolle?

• Golfclub Zwolle staat voor golfgeluk voor iedereen!

Met Golfclub Zwolle heb ik er een fijne, gezellige en sportieve ‘familie’ bij gekregen.

Enthousiasme

Als hardloper, allround sporter en ALO-er was ik zeker niet meteen fan van het spel. Te statisch, niet zweten, oude-mensen-sport… Kortom, genoeg mitsen en maren voor mij. En elitair, dat dacht en vond ik ook. Ik moet zeggen, het heeft ook best wel even geduurd voordat ik enthousiast werd.

Maar nu ben ik compleet om. Ik vind het een zeer fascinerend en uitdagend spel. Altijd bezig om mezelf te verbeteren, uitdaging vindend in nieuwe aanwijzingen, technieken om verder en safer, preciezer te slaan. Kortom altijd werk aan de winkel. En het mooie is dat je met een lidmaatschap daar ook 7 dagen per week aan kan werken. Oefenen, lessen, spelen met je team; spelen met andere leden, toernooitjes en wedstrijden. En het is nooit saai. Elke keer is het weer spannend en een uitdaging voor jezelf.

Spannende baan

Met Golfclub Zwolle heb ik er, met de sfeer, het mooie terras en goede restaurant, de landschappelijk mooie en spannende baan, de pro’s en de leden een fijne en gezellige en sportieve ‘familie’ bij gekregen. Sinds een aantal jaar ben ik ook mentor van startende golfers. Ik vind het fantastisch om dezelfde kik die ik op een gegeven moment ervoer samen met de pro’s ook bij de starters over te brengen. En de laatste jaren lijkt het wel of golf en onze golfclub echt “hot” zijn. Veel nieuwe en vooral ook veel jongere leden. Superleuk! Als ik iets zou mogen veranderen in mijn sportieve loopbaan, dan is het wel dat ik veel eerder met deze sport had moeten beginnen.

Het verhaal van Ben Meulman

Ben Meulman (30) is sinds 2020 sponsorlid bij Golfclub Zwolle. Hij kwam tijdens een bedrijfsuitje met golf in aanraking toen hij 17 was. Nu speelt hij gemiddeld 1 keer per week en in dit verhaal vertelt hij over de laagdrempeligheid die hij ervaart bij Golfclub Zwolle.

Ook golfen in Zwolle?

• Golfclub Zwolle staat voor golfgeluk voor iedereen!

Trots

Buiten de golfclub, in de zaak, vragen klanten vaak welke hobby’s ik heb. Als ik dan vertel dat ik golf, krijg ik reacties als ‘mag jij daar wel komen?’ en ‘ben jij door de ballotage gekomen?’. Dan kan ik met trots uitleggen dat Golfclub Zwolle juist een club is van laagdrempeligheid en verbinding.

Verbinding

Ook die getatoeëerde jongen met z’n golfoutfit voelt zich meteen thuis op Golfclub Zwolle. Zodra het over golf gaat, is er meteen verbinding!