CSE topsportacademie

Nergens krijg je zoveel ruimte voor golf als op CSE topsportacademie

Het CSE in Zwolle, dé plek waar sport en onderwijs samenkomen. Waar talenten de kans krijgen om school en sport optimaal te combineren. Een plek waar passie voor 19 sporten wordt aangemoedigd én waar je tegelijkertijd je schooldiploma kunt halen. Een school die je leert groeien als talent én als mens. En waar je jezelf kunt zijn. Op het CSE combineer je een schoolcarrière met een ontwikkeling als golfer op topniveau.

Groeien met professionals
Golf op het CSE is dé keuze voor toekomstige topgolfers. Voor golf op het CSE wordt er samengewerkt met Golfclub Zwolle, waar drie tot vier keer per week in de ochtend wordt getraind. Deze trainingen worden verzorgd door gerenommeerd professional Jean Maurice van Ham. Het ideale is dat de school en de golfclub zijn gevestigd in dezelfde plaats. Golftalenten kunnen na de ochtendtraining heel gemakkelijk weer naar school gaan. ’s Middags of ’s avonds wordt er weer getraind bij hun eigen club. Met de lessen Athletic en Talent Skills en begeleiding zoals fysiotherapie, voeding, mentale coaching en medische ondersteuning is op het CSE alles aanwezig voor de optimale ontwikkeling van het talent.

Onderwijsmogelijkheden
Op het CSE staat een deskundig en toegewijd team klaar. Gedreven trainers en leraren die samen – dag in, dag uit – aan de slag gaan om te helpen bij het verwezenlijken van de dromen van de talenten. In een veilige omgeving, waar sport en school hand in hand gaan, krijgen alle talenten de ruimte om te groeien. Zodat talenten geen training hoeven te missen én geen les hoeven te missen.
Golfen vraagt tijd en intensiteit en dat betekent veel trainen. Er is geen plek waar je zo intens traint en tegelijkertijd de focus op je schoolcarrière niet uit het oog verliest.
Het CSE biedt brede onderwijsmogelijkheden, dat begint al vanaf groep 7 tot en met alle niveaus van het voortgezet onderwijs. Ook is er maatwerk voor vrijwel alle mbo-opleidingen binnen Landstede en is er een samenwerking met de hbo-opleidingen van Windesheim.

Talentontwikkeling
Op het CSE staat de ontwikkeling van het talent centraal, in alles wat er wordt gedaan. Ieder talent krijgt een eigen maatwerkprogramma, ingericht op de actuele voortgang, ontwikkelbehoeftes en trainingsschema’s. Er wordt nauw samengewerkt met ouders en met Golfclub Zwolle. Samen worden er perfecte omstandigheden gecreëerd voor de persoonlijke, maatschappelijke en sportieve ontwikkeling van het talent, zowel op school als in de baan.

Selectieprocedure
Om in aanmerking te komen voor het CSE, moet je eerst geselecteerd worden. Er worden jaarlijks selectietrainingen georganiseerd waar eenieder zich voor kan aanmelden. Het is ook mogelijk om een training mee te doen op donderdag of vrijdag van 8.30 tot 10.00 uur. Aanmelden is verplicht en kan tot een week van tevoren bij Sportmanager Jean Maurice van Ham.

Check voor meer informatie de website www.cse-zwolle.nl of ga langs aan de Boerendansedijk 2a in Zwolle (naast het PEC Zwolle stadion).