Gebruik Handicarts

Stichting Handicart

De Stichting Handicart is in het leven geroepen om golfers, die slecht ter been zijn of andere lichamelijke beperkingen hebben, in staat te stellen hun sport te blijven beoefenen. Daartoe stelt de Stichting aan de golfclubs, Handicarts ter beschikking. Op onze golfbaan zijn dat er inmiddels zes! De handicarts worden verhuurd aan leden en greenfeespelers, die beschikken over een zgn. handicartbewijs, ook wel gebruikerspas genoemd.

TARIEVEN GEBRUIK HANDICART
1 mindervalide met gebruikerspas€ 4,50
2 mindervalide met gebruikerspas (1 cart)€ 9,00
1 mindervalide met gebruikerpas & 1 valide (1 cart)€ 13,00
Gebruikerstarief per ronde van 9 of 18 holes
TARIEF DERDEN *
Validen per cart (9 of 18 holes)€ 25,00
Wedstrijd / evenementen per dag€ 50,00
Slechts mogelijk indien niet gereserveerd door mindervalide golfers.

Betaling en bespreken:
Voor alle Handicartpashouders is de nieuwe MijnHandicart App beschikbaar. Deze App maakt het mogelijk om zelf een handicart te reserveren bij de aangesloten golfclub.

Op de speeldag kan de handicartpashouder zich melden bij onze receptie om in te checken en de sleutel op te halen. Rijdt er nog iemand mee in de handicart en is hij/zij ook in het bezit is van een handicartbewijs dan kun je deze bijrijder met zijn/haar persoonlijke handicart pasnummer ook toevoegen aan je reservering.  De kosten voor gebruik (pashouders) worden door St. Handicart automatisch geïnd.
Indien er een valide bijrijder met je meegaat kun je deze persoon eventueel ook zelf toevoegen aan je reservering als ‘ niet-pashouder’.  Je meldt dit voor je ronde bij de receptie en betaalt  € 8,50 voor de bijrijder. Bespreken kan ook telefonisch 038 4534270 (optie 1)  zorg dat u uw handicart pasnummer bij de hand heeft.

Rijstijl
Rijd niet te snel, zoveel mogelijk op de paden of de fairway en rem niet plotseling. Pas de snelheid aan je lopende flightgenoten aan en loop zelf zoveel als mogelijk.  Zet de cart nooit op de foregreen, en rijd liefst nog wat verder richting volgende tee, rijd niet voor je flight uit!!! Léés de informatie in de handicart.

Niet- gebruikers
Bij bespreken gaan gebruikers altijd voor, zowel leden als gastspelers. Dus bespreken kan slechts met voorbehoud, het tarief is € 25.- voor 9 of 18 holes.
Indien je meer informatie wenst over Stichting Handicart of wilt weten hoe je in het bezit kunt komen van een gebruikerskaart, kun je contact opnemen met de handicart consul van jouw eigen homeclub. Indien je geen homeclub heeft neemt u contact op met het secretariaat van Stichting Handicart tel: 0343-438470 of kijk op www.handicart.nl